Orgaandonatie

Klant: Kanselarij van de Eerste Minister / FOD Gezondheid 
Communicatiecampagne en eventorganisatie in Brussel rond orgaandonatie.
Op het parcours door de stad stond bij elke stop een verongelukte wagen waar de leerlingen (secundair) vragen over orgaandonatie moesten oplossen. Na elke proef kregen ze uit handen van vrijwilligers (donorpatiënten) een ‘orgaan’ mee in de vorm van een auto-onderdeel. Een carburator stond symbool voor een hart, een luchtfilter voor een long, enz. Het spel werd een week lang elke dag opgezet voor een 12-tal klassen en bereikte dus zo’n 1500 deelnemers. De Week van de Orgaandonatie sloot af op zaterdag op de Brusselse Vismarkt met een concert door een drumrobot die bestond uit… wisselstukken van vooral auto’s en motoren.
Aanpak: mailing aan alle Belgische scholen via de leraars van het 5de en 6de jaar. Affiches en banners tijdens de week en slotdag van de Europese Week van de
Orgaandonatie.